Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är svenska barn ouppfostrade?
          silos
          Inlägg 23-10-2015, 13:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Redigerat av silos: 26-10-2023, 00:03

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Vinterflickan
          Inlägg 24-10-2015, 15:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 36 878

Jag är småbarnsförälder med två små, en på snart fyra och en på 2,5. Jag tycker att dom är extremt trotsiga och det spelar verkligen inte roll hur många ggr jag (eller sambon) säger till att dom inte får göra på ett visst sätt, det går inte in. Att bli arg funkar inte, att stänga in på rum fungerar inte (sonen slår sönder alla grejer), att prata lugnt "allvar" funkar inte... inte heller att ta bort saker som lördagsgodis, leksaker etc. Jag begriper inte hur man mer ska kunna göra just nu. Men, jag förlitar mig på att båda två bara är så små så att det bara är en åldersrelaterad trots som växer bort.... Hoppas i alla fall! whist.gif

Jag tycker dock det är extremt svårt att vara förälder, för å ena sidan ska man vara så himla lugn & pedagogisk, å funkar inte det utan barnen trotsar å skriker vidare tycker folk man har ouppfostrade barn. Skulle man ryta i & säga till sina barn på skarpen, då blir folk arga för det. Har till och med blivit utskälld av en äldre man för att jag sade till min son på skarpen när han betedde sig illa, så det känns som att hur man än gör så har alla en åsikt om en som förälder och då är extremt irriterande att höra våra barn är slappt uppfostrade... man kan lixom inte göra rätt :/

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 03:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon