Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Inbrott, igen.
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-11-2015, 13:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det börjar bli lite tjatigt nu, tredje eller fjärde gången nu i år, beroende på hur man räknar. Trots en lapp på dörren att det inte finns något av värde. Kanske skulle det stått på rumänska också. Jag trycker nästan syns om dem, det har nog varit mer än en. Först hade de gått in i boden genom att bryta upp dörren, låskolven var knäckt. Där hade de hittat spett för att bryta upp dörren till stugan. Just denna veckan hade jag satt för bommen eftersom jag hade tagit hem själva låset för att laga. De hade fått slita men inte lyckats bryta upp dörren. Istället hade de tagit en såg från boden och sågat av övre halvan av dörren. Vilket slit. Byte: Ett par kikare värda någon tusenlapp. Tv:n är kvar, likaså datorn. I boden inget vad jag kan se. Vis av tidigare besök förvarar jag alla större vertyg som motorsågar mm väl gömda.
          Även brorsan i huset bredvid har fått besök och likaså grannen med det brunna huset. De har brutit sig in i en container där han hade lite verktyg. Nu skall han sätta en bom för vägen.

Såg en sak till. Jag har haft en större CD-spelare mm typ bergsprängare. Den låg på golvet och jag bara lyfte upp den. Sen såg jag märken i plastmattan, antingen har de tappat den eller bara dängt den i golvet. Paj är den i alla fall. Gjorde inget, jag har inte använt den på flera år. Jag fick 500 av Folksam för den.

Redigerat av Gossen Ruda: 14-11-2015, 21:35

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-11-2015, 15:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag har lugnat ner mig nu. Fast jag tog en extra Betablockerare. Börjar komma i ordning så smått. Att stuva undan i skåp och lådor tog bara 10 minuter. Övre delen på dörren har jag skruvat fast, undre delen har fått ett stort handtag så den kan jag dra igen efter mig. Får täta springorna med gaffatejp i natt. Folksam skall skicka ut en snickare som får sätta i en ny dörr, blir nog inte idag.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon