CITAT (malarmaster @ 24-11-2015, 20:16)

då jag är medial vet jag om att det inte ser ut som de flesta religioner beskriver,definitivt inte kristendomen.
jag respekterar din tro men den får ju inte överskugga verkligheten,de sidor du hänvisar till baseras ju bara på just blind tro.
Chip lär inte bli någon stor grej,det är alldeles lätt att förfalska för den som kan tekniken.
tror snarare att i framtiden kommer DNA-läsning att bli det ultimata,det går ju knappast att fejka.
Men framtiden får utvisa hur människor kommer att registreras och identifieras,det handlar ju dessutom om att inte kränka individens rättigheter vilket gör det till en känslig fråga.
Vill inte heller ha ett chip i armen ... Ulf
Halaj!
Förfalska? Hur menar du nu? Att någon trycker in ett chip med fel uppgifter om bäraren?
Ja, det funkar säkert som en del av intrigen i en Bondfilm, men knappast något för gemene smågangster.
Ett förfalskat pass t.ex. är ju smidigt för då kan du växla snabbt mellan identiteter, men menar du att en med skumma avsikter skulle peta ut ett chip med morakniven varje gång han byter identiteter?
DNAavläsning? Hur tänkte du där? I ett chip kan lagras allt möjligt, var du bor, jobbar, civilstånd mm. Sånt myndigheter kan vilja veta. Men de skiter nog i hur stor andel neanderthalargener du har, eller om du har anlag för ändtarmscancer och annat man kan läsa ur DNA.
//T