CITAT (Gita @ 26-11-2015, 21:51)

Vet inte riktigt vad du syftar på ?????
Kan möjligen vara mitt sätt att oftast ta ut kontanter på systembolaget i stället för att betala 40 kr per uttag i bankomat. Självklart kostar allt något, i detta fall att min alkoholkonsumtion i någon statistisk rapport ser betydligt högre ut än vad den verklig. Det stör mig inte/det betalar jag gärna.
Gita
I vilken bankomat kostar det 40 kr att ta ut kontanter- på mitt konto har inte tagits ut några avgifter.
Men lite sjukt är att butikerna skall belastas med kontanthantering i stället för bankerna. De får beställa sina kontanter i förväg på banken och det får de säkert betala en avgift för. Jag frågade på Swedbank, om jag kunde ta ut kontanter till min förenings aktivitetsdag och de svarade att det gick bra, men att de tog ut en rejäl avgift. Lite dåligt att bankerna inte upplyst om denna möjlighet, då vissa föreningsaktivitet inte går att genomför utan att ha kontanter tex om man skall ha loppis.
Jag måste dock beställa i god tid och hämta pengarna veckan efter, vet dock inte vilka valörer man kan beställa dvs även 1 o 5 kronor. (denna gång löste det sig på ett annat sätt, men nästa gång måste jag ha kontanter-växel)
Redigerat av Mjärden: 27-11-2015, 14:44