Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Den som är oskyldig kastar den första stenen...
          silos
          Inlägg 29-11-2015, 22:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Redigerat av silos: 25-10-2023, 23:45

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rhonda - 51Aussi...
          Inlägg 30-11-2015, 09:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 858
          Medlem nr: 25 081

CITAT (silos @ 29-11-2015, 22:36) *
          Flertalet av oss människor kastar "stenar"i diskussioner och anser sig själva som totalt oskyldiga vad det än gäller,speciellt inom forumvärlden!

Detta fenomen är så trist och människor med sina "stenar"drar fram allt gammalt skit som de bara kan minnas!
          Speciellt troende människor får höra en massa skit som att en som tror på Gud skulle vara perfekt utan några felsteg i livet!
          Detta finner jag mycket märkligt!

Jag älskar Jesus av hela mitt hjärta men det gör mig ju inte till en perfekt människa som inte nånsin gör fel!
          Jesus ser alla mina fel och brister och förlåter mig alltid!
          Han ser till mitt hjärta och hur jag är och ändå älskar Han mig precis som Han älskar varenda människa!

Detta kan icke troende förstår och inte ens alla troende utan de kommer ned kommentarer som att:du som är troende,hur kan du säga så eller hur kan du göra så?

Undrar om det kan vara så att människor som själva anser sig som mycket goda är dem som först kommer och kastar en "sten"?!?
          Och de som vet att de är inte felfria aktar sig för att kasta "stenar"?!?
          Jag vet för min del att jag ofta gör fel och till och med har sårat människor,en känslo människa som jag är!

Lite funderingar om godhet och elakheter etc...

Jag förstår dig fast jag är "icke-troende". Min sambo o jag är "andliga" (spiritistiska).
          Jag har ingen aning om hur "god" jag är. Det får andra avgör. Man ska hjälpa andra utan baktanke o utan tanke på att man vill få igen något för det.
          Det går inte att resonerar med människor som är "stängda". De vågar inte "öppna sig"
          Har man gjort fel (tex sagt något olämpligt till någon) MÅSTE man be om ursäkt. Tyvärr här i Sverige så gör folk inte det. Det gör mig ledsen.
          I alla fall- vi kan inte ändra på andra bara hur vi reagerar på vad andra gör o säger. Kram.

--------------------
          I love cats in all shapes and sizes.

Israeli sand cat kitten

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 10:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon