CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2016, 14:30)

Mest omtugg. Först så framhålls det att S och M inte kan samarbeta, nu tycks det vara enda utvägen. Lustigt. Fö försökte Löfvén att prata med M efter valet men de slog igen dörren. DÖ hade varit en möjlighet men att få högerfolk att samarbeta är svårt, de tänker bara på sig själva. Läs KD.
det gäller att kompromissa,ett samarbete innebär inte att man sitter i regering. bara att man är överens om budget o viktiga frågor. alliansen kan inte samarbeta med nuvarande regering då deras vänstervridning är total. v har ju oftast slutreplik trots att de inte sitter vid makten.
Däremot om s går tillbaks till det rationella parti det var förr och ger fan i v o mp kan ett samarbete växa fram.
men bägge sidor måste kompromissa.
en regering bestående av m+s är omöjlig om inte någondera lägger sig platt. det handlar ju inte i första hand om att till vilket pris som helst få majoritet i riksdagen utan om färdriktningen för Sverige. just nu går vi bakåt på de flesta områden då inga beslut tas i viktiga frågor.
din bristande insikt i politikens irrfärder har jag visat på förr,ruda. du har ju också tidigare skrivit att du är inte nämnvärt intresserad av politik. det avspeglas i dina inlägg. därför blir jag road av dina valhänta inlägg men då jag förstår att du knappast följer debatten ingående,saknar insyn i partipolitiken och troligen inte lägger någon timme per dag med politiska kontakter som undertecknad gör förstår jag att du saknar kunskapen. därför bryr jag inte mig om att du som vanligt säger att jag hittar på m.m.
att du inte ser skillnad på regeringspartier och ett samarbete mellan regering och andra partier får ju därmed sin förklaring.
Valet 2018 kommer att stå mellan alliansen och övriga. frågan är hur vi skall hantera tiden fram till dess,som nu med ständiga problem eller i mer ordnade former? det är löfven som har bollen. ulf