CITAT (malarmaster @ 25-01-2016, 12:49)

just den analys som alliansen gjorde valnatten... och eftersom de inte ville samarbeta med sd gick Reinfeldt.
samma analys gjorde tydligen inte löfven för det var väl inte så att makten lockade mer än ett realistiskt alternativ?
Jag funderar lite på detta som du skrev tidigare. Som vanligt vränger du till det hela. Svenska folket röstade bort Alliansen från makten. Reinfeldt kastade in handduken och fegade ur men Löfvén tog upp kampen. Du menar alltså att han gjorde fel? Vad skulle skett istället? En förklaring tack.
CITAT (malarmaster @ 25-01-2016, 19:31)

rätt intressant att tv4 i sin nyhetsrapportering i kväll just tog upp det som jag tidigare skrivit om i denna tråd.
men de är väl lika litet insatta som jag?
jag ser nog världen med betydligt större ögon än vad både du ,ruda och din vapendragare aqua gör.
min allmänbildning är det inte heller något fel på.
nog är det väl kul att en som inte begriper sig på politik och inte är nämnvärt intresserad ändå skall kommentera de politiska trådarna?
sakfelen är också stora,visst är det så att arbetslösheten endast marginellt var mindre under alliansåren men tar man med i kalkylen att Sveriges befolkning också ökade betydligt dessa år ser saken annorlunda ut. det skapades trots allt 350000 nya jobb under alliansåren och det endast tack vare en expansiv finanspolitik.
bara invandringen gör att arbetslösheten ökar trots en hyfsad jobbtillväxt.
Nu lär denna jobbtillväxt minska betydligt då flera branscher varnar för att höjda skatter drar ner företagstillväxten. Det är just i företagen som jobben skapas,inte i regeringskansliet... Ulf
Tittar inte på TV4. Expansiv finanspolitik? Jag tyckte nog att de inte gjorde ett skit, det var mest för att det gick sämre utanför Sverige och därför gick det bättre här. Fast hur lite högre skatter på exempelvis löner skulle påverka företagstillväxten fattar jag inte heller. Kan experten förklara?