vad jag menar är att tiden löser problemet med de äldre som av olika orsaker inte vill,kan eller har råd med nätet. dagens generationer är ju redan nätberoende,det påbörjas redan i förskolan. även de flesta av dagens pensionärer har dator,padda eller annat. Både mamma o hennes sambo,82 resp 83 är höggradigt aktiva på nätet.Perfekt tycker de att hålla koll på barnbarn o barnbarns barn. Såvida din svärmor inte är dement så varför skulle hon inte kunna lära sig enklare datatrafik? De är ju uppkopplade på äldreboendet. Vad jag menar är att den utveckling vi sett de senaste 20 åren inneburit att de flesta,oavsett ålder faktiskt använder nätet. som jag tidigare skrev så har jag ingen,varken släkt eller bekantskap som inte är uppkopplade. Bland mina kunder är 100% uppkopplade då den mesta konversationen,offertar,frågor m.m sköts över mailen. det är idag sällsynt att man blir kontaktad via telefon,det mesta är över mailen via hemsida. Givetvis vet jag att det finns äldre som inte har dator men som jag ser det är det en generationsfråga samt något som tiden löser. folk dör ju... Ulf
|