CITAT (Bengalow @ 17-03-2016, 14:39)

Det är så, att 2 partier i "Alliansen" står och balanserar på ett ben, och behöver att profilera sig. Moderaterna behöver deras stöd, för att inte till slut acceptera SD, vilket jag tror dom gör när som helst. Det finns ingen skillnad idag mellan moderater och Sverigedemokrater - det är samma skrot och korn, men samhällsställning gör att man röstar med M. Det är ju "finare". När väl småsakerna är undanröjda, så lär alliansen småpartier se att all deras strävan att regera, har varit förgäves. Kastade på soptippen av M - vem behöver dessa? Dom har bara fått vara ifred för att vara stöttor till M. Vakna upp och se sanningen - eller byt parti!
givetvis behöver ett parti profilera sig och då måste man säga sin mening. att batra o Björklund har olika synpunkter på ingångslöner (egentligen inte då moderaterna också vill se nybörjarlöner) är ju bara en lek med ord. Batra sa i riksdagen att en moderatledd regering inte kommer att lagstifta om sänkta löner.
det är ju inte detsamma som att inte vilja ha en förändring på arbetsmarknaden. L o C vill se en lagstiftning om INTE parterna själva ser över nivåerna.
Jag ser absolut inte detta som någon stor fråga och innan nästa val har man kommit överens om en gemensam ståndpunkt.
jag tror inte heller att m o sd skulle slå sig ihop,då har man inte läst resp. partis program (vilket jag tvivlar på att någon i denna tråd gjort) de är rätt skilda både på ekonomisk och mål basis.
vill m ha en regering så har man de övriga borgerliga partierna att samarbeta med. värdegrunden är gemensam,likaså målet.
Men bengalow hade väl mått bra av att se alliansen gå upp i rök. Ett hot mindre mot bakåtsträvarna i s.