Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grävlingar...
          Tezzla
          Inlägg 05-08-2007, 23:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Vi har tydligen grävlingar hos oss. Jag har inte själv sett dem men många andra har gjort det. Jag måste erkänna att jag tycker det känns smått olustigt. Jag har en väldig respekt för grävlingar och jag har nog skrämt upp mig själv och gjort dem till riktigt farliga och hemska varelser. Dumt! Vad är egentligen sant om grävlingen? Jag har hört så många skräckhistorier om grävlingar som attackerat folk och de vägrar släppa taget tills de hör att benen knäcks, människor som blivit jagade av vansinniga grävlingar o.s.v. Detta kan väl knappast vara sant? Vad är egentligen sanning och vad är skrönor? ÄR grävlingen farlig? KAN den attackera och i så fall när och varför?

Jag blir arg på mig själv som rädd. Jag vill inte vara rädd för en grävling om jag nu inte behöver... Behöver jag det? confused.gif

--------------------
          Odlingzon 2

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Stybben
          Inlägg 20-03-2016, 10:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 83 259

Har levt med grävlingar inpå knuten i många år och aldrig blivit angripen eller störd av dem trots att vi ofta möts. Har aldrig sett dem attackera något av våra husdjur utan dom lever i harmoni med varandra. Går man emot den talar dom tydligt om när det inte passar eller springer iväg. Gammalt skrock skadar dessa djurs levnadsvillkor. Jägare har ofta förutfattade meningar för att få en mening med att döda dem. Har man höns eller kaniner får man ju se till att deras burar är skyddade både mot räv, hund, katt och grävling. Grävlingen är faktiskt också en form av renhållande rovdjur........

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 12:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon