CITAT (Gunilla T @ 08-04-2016, 08:48)

Så har vi också fått lära oss ett nytt ord, självrättelse. Visst ger det positiva associationer? Någon har bemödat sig att hitta på detta ord utan negativ klang. Som om man gjort en bikt och fått syndernas förlåtelse...
http://www.di.se/artiklar/2016/3/14/sa-rad...va-fran-straff/Inget fel med självrättelse, den möjligheten har funnits sen mycket mycket lång tid tillbaka. Sett till antal individer som nyttjar den möjligheten är det mest medelklassen och lägre medelklass som nyttjar. Speciellt tidigare när självdeklaration var mer komplicerad. Var och är lätt hänt att räkna fel på någon husförsäljning eller beräkna fel på något sätt i sin skogsfastighet. Eller för att inte säga beräkna rätt reaskatt.
Så, tack och bock för att staten ger denna möjlighet till att vara människa . I alla fall jag kan glömma någon regel i denna djungel av regler kring skatt, räkna fel, slarva i stressigt läge. O staten är snäll nog att låta mig ha några år på mig att rätta till de fel jag eventuellt gjort av misstag