Röstade till slut på AoT, men det blir VÄLDIGT mycket böcker också. Tyvärr har biblioteket dragit åt svångremmen - för några år sedan var det bara att lämna ett inköpsförslag så hade de boken inom en månad eller så. Nu får man vara glad för det lilla som hittar dit.
Tycker det är en knepig balansgång både vad gäller böcker och tidningar, det där med vilken nivå det bör hålla. Det beror ju helt på intresse och förkunskaper hos läsaren om en artikel uppfattas som "instruktiv och jordnära" eller "simpelt under nybörjarnivå". Har Trädgårdsamatören också, och där varierar min uppfattning av artiklarna mycket. Eftersom mitt intresse för alpiner är ytterst begränsat tycker jag tillexempel inte alls om sådana artiklar. Men de som handlar om lundväxter, eller latinska namn, fastnar jag för (min kompis tycker garanterat tvärtom - om varje nummer!).
Vi får väl vara glada att det finns åtminstone några olika tidningar att välja på. Vi svenskar har ju en fördel i att vi oftast ligger på en sådan nivå av engelska-kunskaper att vi kan snegla åt både engelska och amerikanska publikationer (plus internet, såklart!). Och som sagt, norskan och danskan är ju också förståelig (åtminstone i skriven form

).