Jag hör till dom som var mycket aktiv här förr, men av flera anledningar har det blivit längre och längre mellan besöken här. Dock har jag vissa återfall

På FB finns massor av trädgårdsgrupper, bl a "odlaiter", "Trädgårdsliv", "blommor och grönt!", "Trädgårdskompisar". Dessa är jag med i och där finns många av gamla odlaiter och många andra medlemmar. Sen finns det specialgrupper om man är intresserad av t ex pelargoner, rosor eller krukväxter och massor av grupper för köp/sälj.
Man väljer själv om man vill följa allt som händer i dessa grupper, men det blir snabbt för mycket kan jag säga. Ibland skapas många nya trådar i timmen. Dock är det bra att vara med och kunna söka eller själv ställa frågor eller skriva nåt inlägg. Själv är jag vän med ett antal gamla odlaiter och följer deras inlägg utanför trädgårdsgrupperna.
Om du inte är aktiv på FB redan så kommer du lära dig efterhand. Skriv ett PM till mig här på forumet om du vill ha hjälp.
Förra veckan tog jag mig friheten att vara röst för flera här på forumet och skickade ett meddelande till den som håller i Odla.nu's FB-grupp. Svaret känns lite hoppfullt så vi får väl avvakta lite och se.
----------------------------------------------------
Odla.nu har fortfarande ett forum som lever ett tynande liv, men några entusiaster hänger kvar där. Vi är många som haft väldigt roligt där och lärt oss massor.
På forumet finns en avdelning som heter "Redaktionens hörna" med tre underavdelningar. INGEN ansvarig har varit aktiv där de senaste åren och där finns trådar som handlar om t ex tävlingar som aldrig blev avslutade. Åtminstone redovisades aldrig några resultat från forumvärdarna.
Jag vet att dessa forumvärdar inte finns kvar, men snälla du som håller i FB-sidan - Kan inte du se till att någon tar bort eller åtminstone stänger denna avdelning? Det är många som blir irriterade av att se den, känns som ett hån mot oss som vill ha ett levande forum.
mvh Eva i SkåneHej Eva! Jag ska genast kolla upp detta och även kika lite på lösningar om hur vi får igång ett fungerande forum. Jag själv är inne där och kikar ibland och refererar gärna till er på forumet om det är en fråga jag inte kan svara på
Jag tycker det är viktigt att forumet är kvar och ska genast kolla upp hur vi ska lösa detta. Med vänlig hälsning Anna Theorin - odlas trädgårdsmästare