CITAT (Aqvakul @ 18-04-2016, 21:18)

SIFO har bäst verktyg (urvalsmetoder, frågemetoder och sampelstorlek), därmed inte sagt att de alltid lyckas bäst...
Jaha, och vem säger att
de har den bästa metoden? Är det inte så att
du tycker att de är bäst?
Det är inte samma sak.
Gita
P.s För övrigt var det så patetiskt att jag nästan blev generad på deras vägnar att se Romson och Fridolin krampaktigt försvara partikamraten Kaplan. Bl.a " han visst inte...blah,blah blah. Som minister har man banne mig skyldighet att ta reda på vem/vilka man fraterniserar med.
Och hur man kan försvara hans uttalande om nazister m.m. förstår jag bara inte. D.s
CITAT (Gossen Ruda @ 18-04-2016, 17:04)

Jodå, du är politiskt färgad, med anti-S. Jag måste skriva "lär" eftersom jag inte vet, däremot vet jag att ingen har sagt att han missköter sitt jobb. Som bostadsminister alltså. Han är ingen extremist, det blir ingen bara för att man hamnat tillsammans på samma middag med såna. Du kanske skulle studera fakta lite mer. Nu lämnar jag frågan Kaplan för den här gången, det går inte att bemöta svammel.
Nej just det. Det är omöjligt att bemöta svammel och dumhet, därför avstår jag från att bemöta detta ditt inlägg.
Gita
CITAT (Huggorm @ 18-04-2016, 20:59)

Carl Bildt har integritet, statsmannamässighet och ett stort självförtroende. Det är helt enkelt inte lätt att sätta sig på honom, han är för smart och slipad. En mycket bra utrikesminister, jämför med efterträdaren Margot Wallström som totalt verkar sakna fingertoppskänsla och förmåga att se större perspektiv och konsekvenser.
Det är så sant. Bildt, Borg och Reinfeldt var högt respekterade internationellt. Nu skrattar man åt Sverige och jag talar inte gärna om att jag är svensk om det inte är nödvändigt i det land där jag för tillfället bor.
Gita