CITAT (Gossen Ruda @ 21-04-2016, 10:09)

Man får kanske acceptera MP som de är, det skall vara ett gräsrotsparti utan yrkespolitiker i ledningen. Om ett eller annat statsråd inte uttrycker sig 100%-igt rätt har inte så stor betydelse, de deltar inte så mycket i departementens arbete. Vi har ju inte ministerstyre i det här landet. Då misstror jag vana politiker mer. Det är bara att titta på målarns svada här. Men vet inte vad som är dagens sanning, morgondagens förhoppningar eller gårdagens lögner. Eller bara partipolitisk svartmålning av motståndare.
Och stackars Kaplan. Jag efterlyser fortfarande en fullständig och opartisk granskning av middagen. Att bara sitta och äta en middag i samma rum som ett par extremister gör inte alla till extremister, så enkelt är det. Jag vill ha en fullständig redogörelse av vilka som var där, deras sympatier och kontakter sinsemellan. Vem som bjöd in gästerna och varför. Det kanske är/var så enkelt att de som var där bara ville äta en middag tillsammans med andra exilturkar, kunna lägga ideologierna åt sidan och bara umgås. Helt olikt rabiata svenskar som aldrig kan slappna av.
nu får du ge dig ,ruda. ett statsråd typ bostadsminister är högsta instans för sitt departement.det är han som ger direktiv för vad som skall göras och han är den som ansvarar inför övriga regering för att regeringens politik utförs. tjänstemännen är utförare,ministern skall vara idesprutan.
"deltar inte så mycket i departementets arbete". du har nog aldrig besökt ett departement o dess minister.
Så du tror att ett statsråd bara infinner sig när denne tycker det är roligt o tittar på vad tjänstemännen gör?
Bli aldrig politiker,ruda. du kommer att bli enormt besviken om du tror att du inte behöver göra något.
avseende kaplan handlar det inte om en middag utan flera under en följd av år.hänger du inte med i nyhetsflödet? eller du misstror de journalister som har kartlagt kaplans eskapader?
faktum är att det slogs larm redan så tidigt som 2009 om kaplans kontakter,både med extremistmorganisationer som med hans kontakter med turkiska regeringen. han ingår i ett turkiskt nätverk som är allt annat än smickrande.
både miljöpartister och sossar har varnat för kaplan flera gånger men ledningen har blundat.
så tycks även du göra,åtminstone med ena ögat. ulf
Redigerat av malarmaster: 21-04-2016, 16:44