Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Morötter och rödbetor vill inte gro och växa
          Ingegerd.F
          Inlägg 01-07-2016, 21:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 10 259

Har två pallkragar där jag varannat år sått morötter och rödbetor. Sådde i början av maj. Nästan ingenting grodde. Sådde om i början av juni. Ser att någonting gror men det växer inte. Jordförbättrar varje vår med ko på påse. Vad har hänt? Förstår ingenting..

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 02-07-2016, 10:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

Sådde i mitten av maj och morötter, palsternackor, rödbetor är bara 5-8 cm höga, ojämn grobarhet. De kom upp, men sen stod det still ett tag. Nu får vi se om regnet kan sätta fart på dem + att jag gav rödbetor o palsternackor en kanna urinvatten.
          Morötterna brukar se ynkliga ut i början av sommaren, men brukar sen växa till sig bra framåt sommaren, men palsternackorna blir alltid som magra pinnar. Rödbetor fick jag bra ett år då jag urinvattnade fram till en månad före skörd. Jag tycker dock att grobarheten är ganska bra i år mot förra året, som var katastrofalt dålig tex 2 vaxbönor på en påse och kanske 10 rödbetsfrö kom upp.
          Har testat att så om rödbetor, men de hinner inte ta igen, morötter vet jag inte. Använder du fiberduk, annars rekommenderar jag det till nästa år, skyddar ju mot morotsflugan också.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-10-2025, 12:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon