CITAT (Tapio @ 17-07-2016, 11:58)

Halaj!
Jag har aldrig hållit Birro för nån hjärnkirurg precis, men den analysen var nog det mest imbecilla jag läst på länge.
”Det är vårt sätt att leva de vill tillintetgöra” Skitsnack!
Det där är en floskel han hämtat från avpixlat.
Jag tror allvarligt talat att ISIS skiter precis blankt i hur vi lever våra liv.
Däremot tror jag att de är sura på att västvärlden regnar bomber och granater över dem.
Deras terrorattentat är bara ett sätt att få väst att smaka lite på sin egen medicin.
Det enda intressanta med det där debattinlägget var att Birro tydligen har släppts in i värmen igen. Och på självaste SVT:s hemsida!
Han var ju ute i kylan ett tag, efter att ha frottat med brunskjortor, och själv visat sig ha bruna åsikter.
//T
OMGosh, vilket beklämmande inlägg du står för.
Du har inte läst mer än rubriken, eller hur?
Det räcker för dig att det är Birro som är författare för att du skall gå i spinn. Vad han verkligen säger tycks du inte bemödat dig med att tar reda på, alternativt inte förstå.
Du använder dig av en verkligt undermålig, beklämmande och väldigt ointelligent debatteknik. Det du inte gillar, förstår eller orkar ta till dig avfärdar du som varande något odefinierbart brunt. (Detta är inte första inlägget du gör så).
Lika beklämmande är ditt försvar för terroristhandlingar från i detta fall IS. Att mörda oskyldiga barn och civila såsom i Nice i fredags*) är och förblir helt oförsvarbart.
Du får mig faktiskt att må riktigt illa!
Gita
P.s *)Skall så klart vara i torsdags kväll, men det ändrar ju inget i sak D.s
CITAT (Gunilla T @ 17-07-2016, 13:11)

Läs mitt svar till det du gör tummen upp för.
Står du verkligen för din tumme vid närmare eftertanke?
Gita
CITAT (sparvuggla @ 17-07-2016, 13:31)

Allt började då USA gick in i Irak och skulle ta Saddam till vilket pris som helst. Fanns inga massförstörelsevapen heller.
Sen smet dom och lämnade allt i sitt öde under flera år, då fick blivande terrorister vara i fred och träna.
Man började bekämpa IS för sent.
Jaha, och var i "din" historiebeskrivning tänker du placera tex Lockerbie och 11 september.
Gita
Redigerat av Gita: 17-07-2016, 15:42