CITAT (Bengalow @ 15-08-2016, 14:36)

Så det senaste "snuskiga" om Turkiet: Man vill tillåta barnäktenskap, d.v.s. att flickor under 15 "får" gifta sig. Margot Wallström skrev en skarp artikel på Twitter, vilken jag inte läst, men den svenske ambassadören blir uppkallad till deras utrikesminister, för att förklara denna "oanständiga" kritik. Tänk er, att er 12 åriga dotter blir inspanad av en 60-årig dreglande rik turk, som vill ha henne...och att det är föräldrarna som bestämmer om hon skall/inte skall gifta sig med gubben. Sedan kallar turkarna vår kritik för oanständig. Jag saknar Carl Bildts syn på saken...som f.d. utrikesminister. Hitintill är det knäpptyst från det hållet.
Nu var det väl inte riktigt så man tolkade det i Turkiet.förvaltningsdomstolen rättade till straffskalan avseende våldtäkt då det tidigare var samma straffvärde på att våldta en 4-åring som en 14 åring.
jag har inga synpunkter på det då jag inte läst den turkiska lagen utan får förlita mig på den ytterst bristfälliga rapporteringen,inte ens reportern i Turkiet kunde ju redogöra vad det egentligen handlade om.
Det är fortfarande 18 års gräns för äktenskap i Turkiet men som reportern sa förekommer det äktenskap som inte är registrerade med betydligt yngre av kulturella och religiösa skäl vilket är en helt annan sak.
tror tyvärr att Margot ännu en gång trampat i klaveret genom att reagera alldeles för tidigt och då på uppgifter som var bristfälliga.
Hoppas jag har fel då det är högst olämpligt som utrikesminister att gå ut på uppgifter som inte stämmer alternativt är feltolkade.
Får avvakta o se men en indikation är att Margot enligt gammal vana gömt sig igen.
Gud,vad jag längtar efter Calle!!!!