CITAT (Mjärden @ 16-08-2016, 23:28)

Om det nu är på något annat sätt än den första versionen, varför går man inte ut med ett förtydligande, i stället för att reta upp sig på de i omvärlden som reagerat på att den första versionen.
Eller kan det vara så att de fick kalla fötter och "rättade till" lagförslaget, då de insåg det ohållbara i att det skulle vara fritt fram med sex med flickor ner till 12 år.
Jag tycker inte det finns nån anledning att försvara Turkiet, som du gör malarmästare !
Nu är det väl ändå inte att försvara om man vill hålla sig till sanningen, eller? Det finns väl tillräcligt många "sanna" orsaker till kritik mot Turkiet.
Problemet med Wallström är att hon rusar iväg utan att följa givna regler och "protokoll" för utrikespolitik. Hon saknar enligt min mening de kunskaper gällande diplomati som krävs av en utrikesminister. Även om hon har rätt i sak, tex Saudiaffärer så gjorde väl hennes utspel mer skada än nytta.
Sen tycker jag att hon saknar viss känsla för demokrati då utrikespolitiska ärenden enl. praxis bör beredas i utrikesnämnden och förankras i riksdagen.
F.ö.vad uppnådde Wallström och Svergie genom hennes förhastade uttalande?
Gita