CITAT (*Stintan* @ 19-08-2016, 07:21)

Nu ger jag ju inte mycket för era s.k. fakta utan betraktar dem tillsvidare enbart som åsikter.
Alla älskar och försvarar förvisso inte Erdogan!
http://www.expressen.se/debatt/stall-erdog...nationell-ratt/Nu handlar det inte om att försvara Turkiet . det handlar om hur Sveriges utrikesminister handhar fakta.
Wallström har ju återigen visat att hon inte förstår det diplomatiska språket.
Skulle de första påståenden som gjordes vara sanna har hon mitt fulla stöd. Tyvärr visar det ju sig att hon inte hade någon koll på vad det gällde.
i dagens tv-soffa (svt) sa Lars Ohly just detta,att han vid kontroll förstått att media missförstått detta lagförslag.Man rättade till en sträng lagstiftning i precis samma riktning som vi redan har i Sverige. Wallström gick alltså ut med ett felaktigt antagande.
jag förstår att vänstersidan tycker att det är blaha och att vi som är kritiska mot hanterandet helst bör hålla käften.
Möjligt att det nu blåst över men relationerna mot Turkiet är lite mer ansträngda,Wallströms förtroende ute i europa har sannolikt sjunkit lite då hon lurade med bl.a österikes minister på samma felaktiga grunder.
Men vi får stå ut ytterligare två år med denna inkompetenta ministär. ulf