CITAT (Fröken Odört @ 20-09-2016, 17:51)

Men snälla du, det är ju exakt det vi diskuterar. Men jag kan skriva det tydligt för dig. S vill att SD.s nuvarande och eventuellt framtida väljare ska se att de ljuger och att de intehar den blekaste aning om hur de ska få ihop vallöften med hur det funkar i verkliga livet. De säger sig värna om Sverige och de svaga, men fattar inte hur kollektivavtalen fungerar och vilka effekterna blir om man inte stödjer detta. Således kom vi in på effekter, något vi som faktiskt är intresserade av något annat än bara invandring sätter oss in i.
Fröken Odört,det är ju din tolkning av frågan. den motsägs ju av de uttalanden som flera toppsossar gjort,kanske i frustration.
det är dessutom du som blandar in SD hela tiden.
Jag är ointresserad av deras syn på saken,jag vill diskutera sossarnas syn på SD då de uttalar sig olika beroende på frågan.
Du vill få det till att det är taktik från s för att svartmåla SD.
Jag tror inte det utan jag är övertygad att man la sitt förslag i övertygelsen att SD med så många arbetarväljare skulle vilja försvara kravet på kollektivavtal.
Men alla i SD:s ledning är inte idioter,de har politiskt sakkunniga även de och tillströmningen av akademiker och välutbildade till SD har ju kraftigt ökat.Väljare som normalt röstar allians.
Jag vet flera politiskt aktiva i mitt län som är advokater och läkare m.fl yrken.
SD:s ledning såg sannolikt samma problem med förslaget som alliansen gör,man vill begränsa konkurrensen till förmån för facket.Det var ju också LO som drev kravet från början.
Gynnar ingen då det bara leder till högre kostnader för skattebetalarna.