CITAT (Fröken Odört @ 18-10-2016, 02:20)

Ska rättssystemet anpassa sig efter folks tyckande? Som en person som blivit våldtagen själv, ställer jag mig väldigt frågande till den tanken.
Något som är väldigt intressant i ditt resonemang är att många av er tycker de muslimska ländernas straff är vidriga, men man förespråkar samma typ av brott mot gärningsmän här.
Om jag blev utsatt för en muslim? Nej, en helsvensk. Om jag tror att alla helsvenska män är likadana? Absolut inte. Alla människor är nämligen individer.
Att gärningsmannen i ditt fall var svensk är inte konstigt då vi faktiskt befinner oss i Sverige.
Muslimska män? Du är den första och ende i tråden som dragit upp religion. Sedan vet jag inte vad muslimska länder har för straff för våldtäkt så då är det ju svårt att "förespråkar samma typ av brott" (antar att du menar "förespråkar samma typ av
straff"?). Men har muslimska länder ens rent generellt straff för våldtäkt?
Sedan förstår jag inte varför du blandar etnicitet med religion. Du skriver
"Om jag blev utsatt för en muslim? Nej, en helsvensk" . Menar du att "helsvenskar" inte kan ha olika religiösa tillhörigheter? Du fiskar i grumliga vatten när du ställer "helsvenskar" mot muslimer... Ganska rasistiskt i min mening, fast det förstår du säkert inte själv.
Sedan skall väl staten ink rättssystemet anpassa sig efter folks tyckande? Det kallas demokrati... Det är väl befolkningen som skall bestämma i en demokrati?
Men jag noterar att du väljer att gå på defensiven i denna tråden, du kanske rent av stödde den osmakliga manifestationen?
Men jag noterar för dina åsikter och betackar mig från svar då jag inte kommer att bemöta dig så tråden inte tramsas sönder som vanligt.