Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Litet träd...som förblir litet..., finns det?
          Annelie
          Inlägg 27-02-2003, 14:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

Jag är på jakt efter ett litet träd. Ett träd som inte blir mer än max 2 meter högt och det får gärna blomma. Obs! Jag vill inte ha en hängkaragan för den är så vanlig och finns i varenda trädgård runt omkring...

På min förra tomt stod ett underbart vackert träd med små små blad liknande de som sitter på en fikus, och det blommade med pyttesmå gula blommor. Trädet formklippte jag som en stor rund boll och det var ca 2.5 m högt. Tyvärr har jag inte en aning om vad det var för ett träd sad.gif

Har ni några bra tips.. jag har letat lite överallt men inte hittat något...

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annelie
          Inlägg 08-03-2003, 21:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

För att förtydliga mig vill jag säga att trädet ska stå i centrum av en cirkulär plantering, vilket innebär att man inte kommer att kunna gå under trädet.

Jag har letat som en galning överallt på nätet och har nu ett par förslag jag ska kolla upp lite närmre. Silverpäron verkade intressant - men jag vill inte har ett träd som ränner i väg på höjden, eller spretar allt för mycket.

Så ett fint träd som klarar av att hållas mellan 2-3 meter är att önska. Jag har förstått att det finns en del att välja mellan... En fin blomning och en trevlig höstfärg skulle jag vilja att trädet har: Jag vill inte att trädet bär frukt! Återkom gärna med förslag smile.gif

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 10:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon