CITAT (Gunilla T @ 18-11-2016, 19:48)

det var värst så personlig du blev, nu var det inte mig personligen som inlägget handlade om men du är ursäktad om du missuppfattat ämnet.
Jag citerar mig själv för nu blev du återigen så där otrevligt personlig, varför inte bemöta mig i sakfrågan?
---------------------------------------------------------------------------------------
Är du naturvetare, fysiker eller kemist Gunilla? Ditt sätt att uttryck dig tyder på att du inte är det. Av dina inlägg att döma verkar det som om du saknar all förmåga att bedöma fakta när det gäller dessa discipliner.
Tänkte du på apelsinerna Gita?
---------------------------------------------------------------------------------------
Du säger att tillväxt inte längre är möjlig, men hur i all världen kan du veta hur morgondagens tillväxt ser ut?
Gita
Nää, det sa jag inte - jag skrev att evig tillväxt inte är möjlig på en ändlig planet. Ett enkelt svar är att;
- problemen vi ser idag knappast kan lösas med mer av samma sak, typ Ullared eller fyndhysterin
- tillväxten är skulddriven
- tillväxten är exponentiell
- att all vår konsumtion kommer från naturen, 19 augusti 2016 "Overshoot day" hade vi förbrukat planetens årsproduktion av ekologiska resurser och överskridit naturens budget. Vi skulle behöva drygt 1,5 jordklot för att matcha den globala konsumtionen. Om alla levde som vi i Sverige krävs drygt 3 planeter.
- den politiska debatten har vänt upp och ner på begreppen. Det är inte ekonomisk tillväxt som gett oss allt det goda utan människors strävan efter ett bättre liv. En strävan som också genererat tillväxt men målet var inte ökad tillväxt, målet var ett bättre liv.
Redigerat av Gunilla T: 20-11-2016, 17:28