Häckväxter online förmedlar förmodligen växter från någon Tysk plantskola som Din beställning levereras ifrån sedan. Med dagens snabba frakter kan det vara helt OK att beställa på sådant sätt, bara Du kan själv bestämma när leveransen ska var hos Dig. Det är barrotsväxter som levereras och det är viktigt att tiden från att växterna lämnar kyllagrett på plantskolan till att växterna kommer fram är så kort som möjligt och att dessa kan planteras helst omgående efter framkomsten. Kvaliteten är förmodligen standard kvalité för sorten i fråga. Jag tror inte att Hortogreen är ett bättre alternativ, det är ett litet företag som 'förmedlar' växterna i princip likadant som dom flesta företag av denna typ. Växterna kan till o med vara från samma odlare, det finns inte så många odlare i Europa. Det är alltid en stor risk att köpa växter osedd, jag skulle ALLDRIG våga detta om jag inte skulle veta vem odlaren är, och ändå har jag köpt hundratals låntradarlass växter under mina 50 år som planskolaman. Jag skulle besöka en riktig plantskola i Dina trakter och höra mig för, men välj en RIKTIG plantskola!!!
Hälsningar Eskil43
|