CITAT (segelbåt @ 07-03-2017, 18:24)

I den verkligheten där Reinfeldt öppnade dörrarna och proklamerade att svenska folket skulle öppna sina hjärtan.
Eller trodde du på lögnen att de som kom var minsann välutbildade?
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tred...ing-hogutbildadVilken verklighet lever du i egentligen?
Men som jag sa innan så ville jag snacka om LO´s helvändning som många sossar ser som förräderi. Vill du diskutera lönedumpning och låglönejobb i sak så kan du väl starta en egen tråd.
reinfeldts tal handlade om asylrätten och sveriges skyldighet att stå upp för den i motsats till de krafter som vill stänga gränser och driva en isolationistisk politik,något som både extremhögern och paradoxalt också vänstern vill.
det var faktiskt du som började med att snacka om lönedumpning,det i samband med LO.
Men du tycks uppenbarligen inte läst förslaget. Då hade du sett fördelarna med det för både löntagare och arbetsgivare. LO lär dessutom göra det av egenintresse,medlemskåren sviktar och framtida medlemmar går arbetslösa.Jag ser det som ett uppvaknande av en arbetarrörelse som stagnerat och tittar bakåt istället för framåt.Något som tyvärr S ägnat sig åt i årtionden istället för att följa utvecklingen.
Om nu några gråsossar tycker att det är förräderi,so what? S är snart marginaliserat i vilket fall om man inte ökar sitt väljarstöd bland de yngre.Huvuddelen som röstar S är 65+ och gör det troligen av gammal vana.
Jag är övertygad om att parterna kommer överens om en modell som kan tänkas funka till gagn för alla men främst för den arbetslöse som nu får en chans till egen försörjning.de flesta vill faktiskt inget annat än att kunna försörja sig själva och sin familj.