Tycket ju såklart INTE det att det känns okej att bli mamma vid 67. Det är BARA egoistiskt.
Men sen börjas det pratas om att hon inte orkar krypa runt på golvet, lyfta eller åka karusell. Men vänta lite.. Det kan inte alltid min kompis göra med sitt barn heller. Hon är 31 och har reumatism. En annan god vän sitter i rullstol. Hon är också begränsad.. Jag förstår vad man är ute efter när man säger att hon inte kommer orka så bra, men det behöver inte ha med ålder att göra.
Låta naturen ha sin gång.. Kan man få barn är det okej, annars ska man inte ha. Tja.. Jag vet en man som fick påssjuka i vuxen ålder, blev steril. Träffade en kvinna han ville bilda familj med, adopterad tre barn. Ett av dom är min bästa vän. Vad glad jag är att hon finns!
Men det är intressant det där med föräldraskap. Många har åsikter om vem som kommer bli en bra förälder eller inte. Ibland redan på förhand! Utan att man känner någon! Tex. finns det någon slags uppfattning om att homosexuella inte är lämpade (fast omkring 100 000 barn lever med en förälder som är gay. Efva Attling tex.) till föräldraskap bara pga. sexuell läggning.
Det var min lilla morgonåsikt! Nu ska jag till jobbet.
Ha en bra dag alla!!