CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2017, 18:27)

Nej, för det går inte att bevisa att någonting inte finns. Det åligger den som tror på något att bevisa dess existens.
denna diskussion har vi haft tidigare. Du är alltså ateist,ruda vilket innebär att du har din tro på att någon gud inte existerar. även ateismen är en religion,har du tänkt på det?
jag för min del hyllar just religionsfriheten och så länge religion inte ställer till problem för demokratin och inte sammankopplas med statsförvaltningen så bryr jag mig inte. Dock skall man tänka på att hela europa är uppbyggt på kristna värderingar och genomsyrar vår kultur.
att avskaffa religion dvs människors individuella trosuppfattningar är ju ogörligt och strider dessutom mot grundläggande rättigheter.
och jag kan alltså vända ditt resonemang i din replik mot dig själv,som ateist åligger det dej att bevisa att det inte finns några gudar.vilket du givetvis inte kan,lika lite som en kristen kan fysiskt påvisa guds existens.
men det är egentligen oväsentligt,det väsentliga är den andliga dimensionen vilket är alla religioners ursprung.
tror du finns det.... Ulf