CITAT (*Stintan* @ 03-06-2017, 15:30)

Fulmat på Lidl? Har aldrig handlat på Lidl så undrar mest vad dom har för ful mat. Köper vad jag vet aldrig fulmat.
Halaj!
Det finns ju finmat och fulmat.
Finmat är typiskt det man köper i charken eller fiskbilen. Jag vet inte om det finns fiskbilar i övriga landet, men här i Gbg finns de lite här och där. Fisk direkt från hamnen. Sen har vi saluhallen och feskekôrka.
Fulmat är dess motsats. Det är sånt man hittar på Lidl. Skinkpålägget är pressad av putsen från slakteriet. Likadant tonfisken. Fläskfile från Danmark för typ, 59 kr/kg. Man behöver ju inte vara en hjärnkirurg för att fatta att den filen kommer inte från glada grisar precis.
Man får vad man betalar för. Det är billigt på Lidl. Det enda kravmärkta på Lidl är mjölken.
Men till trådens ämne: Jag tänker på ”slutnotan” och vägen dit.
Laddstolpar, visst. Men strömmen måste ju produceras nånstans också. Vi har kol-och kärnkraftverk att välja mellan. Globalt, alltså.
Att sätta upp lite propellrar upp i vinden är väl bra, och likaså solceller på tak.
Men de kommer inte på långa vägar kunna mätta samhällets hunger på ström, om vi övergår till elbilar.
//T