CITAT (Mjärden @ 26-07-2017, 20:13)

Jag hoppas innerligt att både Morgan Johansson och Anders Ygeman får sitta kvar, den ende som bör avgå är Anna Johansson för hennes underlåtenhet att inte pressa sin sekreterare att lämna ifrån sig uppgifter.
För Alliansen är det väl bättre att jobba hårt för att återvinna röster från SD fram till valet, så att de inte blir för stora och därmed blockerar regeringsbildningen. Undrar vilka partier i Alliansen som är mest intresserade av att fälla regeringen, knappast C och L ifall det skulle bli ett läge efter valet där Löfven söker stöd över blockgränsen.
Men jag litar på att Löfven rider ut den här stormen också, han har ju visat tidigare i en förmåga att klara upp kniviga situationer.
Morgan johansson är inte aktuell.
varken L eller C är intresserade av samarbete med s i nuläget.
det innebär att S får lägga om sin ekonomiska politik helt och det lär inte vara aktuellt.
de enda parti som förlorat röster till sd är S och M. varken C eller L ingår i SD:s väljargrupp,knappast heller KD.
nej,jag finner det intressant av alliansen att äntligen satte de ner foten. nu inväntas reaktionen från löfven,meddelas kl. 10 imorgon. kanske avgår löfven eller ombildas regeringen.