|
Nära-döden-upplevelser i form av en tunnel med ljus i änden är fel. Forskarna får fram samma fenomen hos folk när man påverkar dom på något vis, jag minns inte exakt hur. Kontrollerad sänkt hjärtrytm eller vad det var. Det är helt enkelt så kroppen reagerar när någon viss kroppsfunktion är på väg att stoppa.
Många religioner har själavandring eller reinkarnation, lite för många. Det kan spegla människans rädsla inför döden, men det kan också bottna i något verkligt. Jag tror inte på karma och att man återföds till något högre eller lägre beroende på hur fromt man levt sitt liv, det är helt enkelt prästernas metod för att få folk att uppföra sig. Men det har funnits lite för många exempel på barn som har minnen från tidigare liv, minnen som gått att verifiera. Och de har funnits i alla tider och överallt i världen, det är inte något nytt fenomen som dykt upp här i västvärlden på sista tiden. Barn pratar mycket konstigt, det mesta är väl fantasier. Eller är det verkligen det? Hade jag haft barn hade jag lyssnat väldigt noga på vad de har att berätta.
|