Tror du bara på det som kan ses, förnimmas eller höras ? El, luktfri gas, mobilsignaler, strålning tror du på det ? Något som djur kan känna av med sina sinnen, tror du på det ? Vissa människor kan känna av jordens krafter, tror du på det.
Jag skall berätta om en händelse från verkligheten på detta tema. Jag och min kompis (healern) var på besök hos en kvinna i samband med ett arbetsprojekt. Hon undrade om hon fick mäta auran hos oss före och efter att vi druckit vatten som stått under en ikon. Healern hade något större aura än jag och hon hävdade att den ökade efter det att vi druckit vattnet. Jag måste erkänna att jag var skeptisk. Sen omtalade hon att under huset gick en källåder och att det gick att känna av med en klyka av metalltråd, som hon tillverkat. Vi fick testa, om vi kunde känna av källådern under huset. Först testade healern, men inget hände. Sen testade jag och jag blev väldigt överraskad för på ett ställe i rummet var det som en osynlig kraft drog ner klykan mot golvet trots att jag höll emot. Hon sa att det var just där källådern passerade rummet och att jag måste vara en känslig person. Jag fick behålla klykan och testade vid kolonilotten, men där fick jag inget utslag. Tyvärr glömde jag den där och nästa dag var den borta, synd hade tänkt testa på några andra ställen. Det som var överraskande i det här sammanhanget var att jag och inte healern fick utslag trots att jag var den som inte trodde på sånt här. Efter denna händelse tror jag att det finns människor med gåvan att kunna känna av källådrar under marken - kanske bor de jagta upp detta igen ?
Redigerat av Mjärden: 18-08-2017, 21:23
|