*Vill inte lägga mig i diskussionen angående om domen var rätt eller fel*
Ville bara spekulera lite.
"Kristendomen står för kärlek och inte för hat". Jag tror Green håller med dig. Och som han sa på debatt i går, tycker han själv att han gjorde en "kärlekshandling".
Han KAN mena såhär;
Homosexuella handlingar är emot Guds vilja, och leder människan bort från Gud. Genom att "ändra sig" och leva så som Gud vill att man ska leva kommer man närmare Gud, och blir därmed en lyckligare människa. (Och ang. Jesus - Ja, han tog "utsatta" människor i beskydd och hjälpte dem finna Gud, genom att "sluta synda" (alltså ändra sig), vilket är detsamma som Green vill (Fast man kan ju tycka att Green förnedrade istället för att beskydda).
*Bara spekulationer från min sida, om hur man kan tänka och tolka.* Lägger inte in värderingar. I kyrkan jag går till ibland (Svenska kyrkan) finns både homosexuell präst och kantor.
(Eftersom jag bor just i staden detta hände, har det varit mycket skriverier och liknande om det. Trodde inte det skulle få såhär stor uppmärksamhet! Men det är det jag tror hans syfte var. Frågan verkar väldigt känslig i "kristna kretsar")
|