CITAT (Gossen Ruda @ 03-02-2018, 21:02)

Två soltimmar låter väldigt lite men det borde nog kunna gå. Med så lite sol växer det dåligt så då får du inte klippa för mycket. Sen är frågan vad du har för underlag? Det ser väldigt grusigt ut och det är inte optimalt. Vertikalskärning kan man göra om gräsmattan börjar växa dåligt men knappast på nysådd gräsmatta.
Där har legat plattor så tror det är en form av grusblandad jord, någon sa jord "08". Någon byggterm. Det knepiga är att längst ner mot häcken är det vanlig jord, samma som där legat en tjock fin gräsmatta på och där växer det inte heller något nu. När jag drog upp gräset kom det aldrig tillbaka.
Börjar tro att det hela beror på att jag snaggat den för kort, just som du säger om klippning så denna säsongen ska jag låta den bli 6 cm. Skumt bara för den som låg innan jag drog upp den var max 3 cm hög men mycket tät och fin.
Trädgårdsmästaren vertikalskar först den gamla jorden innan han la ut c:a 5 cm ny matjord han sådde nya frön i så det gamla gräset kom upp genom den och sedan fick tillökning av det nya.
Redigerat av Mippna: 04-02-2018, 08:35