Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan man hitta "fina" kristaller/stenar i Sverige?, Undrar om man kan hitta fina kristaller/stenar i naturen ??
          sammy78
          Inlägg 21-11-2011, 16:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 228
          Medlem nr: 15 552

Vet ej om detta är rätt avdelning/forum grupp att lägga den fråga i men vet inte riktigt vilken annan denna fråga skulle höra hemma i .... så jag testar här!

Kan man hitta fina stenar (typ kvarts) och kristaller i naturen i Sverige/Skåne ??

Isåfall var och vad för sorts stenar och kristaller ??

Vill gärna hitta lite fina stenar/kristaller att ha som prydnad både inom och utomhus !!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          SlumberousForest...
          Inlägg 06-04-2018, 14:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 87 087

[font="Courier New"][/font] Jag har en bok av Cassandra Eason (en känd helare/häxa, som även skriver om kristaller och stenar) som föreslår att både kvarts och bärnsten kan spolas upp på kusten? Det vore idealiskt, eftersom att jag bor i Göteborg - jag tänker dessutom prova att åka till Högsbo! Om någon vet mer om kristaller som bärnsten, kvarts och jetstenar och om de spolas upp på stranden så för de gärna svara! Tack innocent.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 03:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon