CITAT (Myosotis @ 27-08-2018, 16:17)

Bra fråga. Jag tycker inte det gör något om man står kvar som medlem efter att man har dött. Någon som känner en får gärna informera de andra medlemmarna så de slipper undra.
En sak som jag har funderat på är alla digitala bilder som finns i ens dator. Jag vet inte ens vem som ärver mig, några kusinbarn som aldrig har träffat mig eller nåt. De är ju knapppast intresserade av innehållet i min dator, men för mig betyder bilderna väldigt mycket. Ingen kommer någonsin att orka ta sig igenom tusentals foton på höns och blommor, och många av dem är så personliga så det gör kanske egentligen inte så mycket om de slängs. Men tänk om det i någons dator finns några okända mästerverk? Det kan förresten lika gärna vara en bok som man har skrivit i någon wordfil som ingen öppnar eller så. Kan man testamentera innehållet i sin dator?
Det är en intressant frågeställning, som du kommer upp med. Jag tror det blir svårare att bevara digitalt material, då det kan vara svårt att få fram efter många år och program och system ändrats över tid. Det är lättare att forska i gammalt material som fotografier, skrivet material på papper för hand eller maskin etc. Hade tex Dödahavsrullarna funnits kvar, om de varit skrivna digitalt ?