CITAT (Mjärden @ 02-11-2018, 19:30)

Skall kanske tillägga att på 1960-talet talades det mycket om "den gula faran" dvs att Kina och kommunismen skulle ta över världen. Det blev heller inget med det. Jag måste säga att jag är imponerad av att Kina kan klara att ge så många människor en dräglig standard.
Jag skulle kunna tänka mig att en tanke med Agenda 2030 är att man skall försöka utjämna levnadsstandarden på jorden, så att alla till slut får en låg "basstandard". Det är väl här som folkomflyttningarna kommer in och så att människor från fattiga områden flyttas till rikare områden och de rikare områdenas standard blir lägre pga att fler människor skall försörjas. Sen kommer det i alla system finnas personer, som skaffar sig förmåner utöver den allmänna standarden, det har vi sett i historien många gånger och skulle säkerligen ske även i en världsstat.
Ett sätt att skapa kaos är om någon smart person kommer på hur man skall krascha internet, att hela systemet åt upp sig själv inifrån, det skulle verkligen skapa KAOS.
Det är rasism att prata om gula faran.
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.