Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skövling av regnskog
          Gunilla T
          Inlägg 26-03-2019, 16:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 149
          Medlem nr: 82 744

Regnskogar är planetens artrikaste artrikaste områden. Vad tänker ni när ni ser dessa bilder?

https://www.natursidan.se/nyheter/illegalt-...nsumtionsvaror/

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 27-03-2019, 01:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

"Nackskott" på Bonsario och Trump borde stoppa upp det hela. Nej, jag menar inte det på allvar, men med de där två vid makten kommer miljöförstörelsen att pågå ganska obehindrat ett tag framöver.
          Fast det är inte mycket jag kan göra mer än att känna indignation över att det händer. För Sveriges del kan jag bara hoppas att den artrika skogen återkommer och ersätter de ensidiga odlingsytorna som förekommer på många håll inom skogsbruket. Ett annat problem inom svenskt skogsbruk är tillvaratagandet av sk groth dvs skogsavfall som sedan samlas ihop och körs till kraftvärmeverk och används vid värmeproduktion. Förutom att nettovinsten av energi blir mycket liten så utarmar det även skogen, då det som blir över vid röjning, gallring och avverkning behöver återföras i marken och gödsla framtida träd och buskar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 00:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon