Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vattensork, Någon som har provat den här fällan
          MICGAT
          Inlägg 26-04-2014, 06:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 78 758

Har hittat en ny fälla som jag inte har sett tidigare. Undrar om det är någon som har erfarenhet från den eller provat denna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 11-04-2020, 22:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 410
          Medlem nr: 79 127

Är det vattensork och inte åkersork ? Jag måste återge en lite felaktig föreställning att de jordhögar som fanns på åkrarna hemmavid kallades på småländska "sörkahöga" dvs sorkhögar fast det egentligen var mullvadshögar. Sorkar var mycket ovanliga under min uppväxt på landet, men mullvadar var desto vanligare. Min far försökte gasa ihjäl dem genom att sätta en slang på avgasröret på bilen och föra ner den i gången, men det var inte så effektiv metod. Sen började vi använda en mullvadsfälla, där man spände två käftar som hölls fast av en plåtbit och när mullvaden kom i sin gång petade den bort plåtbiten och fällan slog igen. Denna metod fungerade om man hittade rätt gång, där mullvaden förflyttade sig. Tveksamt om den skulle fungerat som sorkfälla.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-10-2025, 04:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon