|
JAHA, OCH HUR GICK DET SEN DÅ?
Vid en skogspromenad häromdagen, i marker med mycket blåbärsris, såg jag stora områden där blåbärsriset lyste brunrött. På sätt och vis ganska vackert, men ack så trist. Upptäckten väckte givetvis också frågan Hur lång tid kommer det att ta innan riset har återhämtat sig?
Jag googlade förstås om saken, och hittade den här tråden där detta torkfenomen bekymrat flera av de kommenterande. Flera uttryckte dock förtröstan om att det kommer nya gröna skott!",och några menade att "de kommer igen, men det kan gå några år innan bären kommer".
Så spännande, tänkte jag. Så intressant att få höra hur det gick sen! Hur mycket grönt hann komma redan samma år? Hur lång tid tog det tills bären återkom? Om jag scrollar på här neråt så får jag snart veta!
Men, TJI FICK JAG! Inte EN enda liten återrapportering av vad som hände den våren-sommaren och de kommande säsongerna.
TÄNK ändå så intressant det hade varit att få del av andra trådskribenters erfarenhet! Tyvärr fungerar det exremt sällan med sådan återkoppling i ALLA slags diskussionsforum. De flesta ställer bara sina frågor, får lite respons – That’s it!
Tänk så mycket mer läsvärd trådar i diskussionsfora blir om deltagarna inte bara ställer FRÅGOR, utan också bidrar med sina SVAR och erfarenheter EFTERÅT! TÄNK så mycket mer vi alla skulle kunna lära oss!
Hej hopp i Blåbärsskogen!
|