Min lilla alm är nog okej att "bonsaia" om jag törs ge mig på det. Den är ju nästan bonsai redan.
Men jag tror fortfarande att den kommer att dö av almsjukan, för det gör alla almarna här ikring. *snyftar* Jag som älskar almarna, stora som små!
De är så fina, och jag vill inte ha några "ersättningsträd, jag vill ha mina gammelsortiga almar! Vill inte att de ska bli utrotade p.g.a. miljöförstöringen.
Hittade ett foto från i somras, där almen kom med, och så har jag manipulerat bilden lite så att den ska synas.

Jag tror rötterna skulle kunna gå att fixa, den har alltid växt i en låg "kruka" och aldrig fått utveckla någon pålrot rakt ner. Och den har rötter ovan jord som ser häftiga ut.
Ryckte upp den från gårdsplanen när den var nyfödd.
Det jag vill helst med den almen, är att den ska överleva, och jag vill inte göra något som riskerar den i onödan.
Har däremot andra småträd på gång, som det skulle vara roligt att börja forma och planera med.
Det tråkiga är att jag har så svårt att "se abstrakt" i tanken, hur något ska bli "innan det blir" så att säga. Behöver få prova mig fram, och det är ju lite svårt såna här gånger.
Har läst alla era råd och tips här

, och fortsätter läsa. Och återkommer nog till våren när det börjar bli dags.