Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Posten service väger lätt..., ...eller snarare för tungt....
          Posse
          Inlägg 10-03-2003, 13:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Jag bor så där trevligt glesbygdigt med lantbrevbärarlinje, och där egna postlådan får fungera för såväl avgående som inkommande post. rolleyes.gif

Fastän min lantbrevbärare verkar vara en riktig krångelgubbe, som bl.a. tycks ägna sig åt att försöka fördröja avgående post. sad.gif

Häromveckan stoppade jag tre viktiga och vikta vanliga A4-papper utskrivna på datorskrivaren i ett C5-kuvert och vägde det på mina gamla hederliga brevvågar. Ja...., nog vägde det nästan, nästan 20 gram... men inte över, och det brukar en sådan försändelse inte göra. Så jag smetade på ett frimärke för max 20 gram och hängde ut kuvertet i min postlåda, som det går till här.

Senare när jag hämtade post som brevbäraren varit där med, låg mitt kuvert som jag ville skicka, kvar i lådan med en liten lapp från brevbäraren om att det vägde över 20 gram, och han hade även fäst en portotabell vid lappen. mad.gif
          Jag vägde brevet igen och fick samma resultat.... under 20 gram.

Jag tycker det är fullständigt otroligt att en person som ska tillhandahålla service kan vara så förbannat petig och krånglig att han struntar i att vidarbefodra ett brev som, enligt hans våg, antagligen väger något enda gram för mycket! mad.gif

Brevet var avsett komma fram dagen därpå - en fredag - men genom sitt krångel lyckades han fördröja brevets ankomst till minst måndagen därefter. Givetvis satte jag inte på mer porto, utan la det istället i gul låda, varifrån sådana försändelser brukar komma fram utan problem.

Om det vore så att en person försökte skicka en hel bibba brev, som lantbrevbäraren får för sig väger några gram för mycket var, kan jag möjligen förstå att det bryter mot yrkesstoltheten att låta det passera ostraffat.... men att stoppa ett enda litet brev liggande precis vid viktgränsen, det är väl ändå höjden! ohmy.gif

Undrar månntro om han väger ALLA brev som folk vill skicka? Kanske inte undra på att han ofta är sen.

Försöker Posten öka vinsten genom att jaga GRAM?

Har ni lika fåniga lantbrevbärare?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ina
          Inlägg 10-03-2003, 13:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Vet ärligt talat inte om det är brevbäraren eller postens sorteringsrutiner som jag skall klaga på..... Våra brevbärare har genomgående varit trevliga och seviceminded men det kommer bort saker på posten!! Jag har två grejer som jag måste hämta på postkontor och den ena avin har kommit men den andra dyker bara inte upp! Jag har 1.5 mil till posten så jag vill inte behöva åka flera ggr.... Vi får besvärande ofta post som inte är vår.... En gång kom skattåterbäringen bort för min karl.... Det var 12000 kr som vi fick slåss i flera månader för att få sedan.... Tja.... Posten eller brevbäraren - vem vet? huh.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 07:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon