Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu kan man byta ansikte... Bokstavligt..!
          Caprice
          Inlägg 27-01-2005, 16:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem nr: 43

Om ni har tid så titta på detta program ikväll...
          Låter väldigt skumt...

Kan förstå att det kanske är ett alternativ om man tex är väldigt vanskapt efter olycka el likn...

Men det måste ju kännas väldigt konstigt att titta sig i spegeln efter operationen... ohmy.gif

Ikväll 20.00 på 4:an
          // Titel: Byta ansikte med en död..

Övrigt: Brittisk dokumentär från 2004. Amerikanska kirurger tror att de är redo att transplantera en död människa ansikte på en levande människa. //

Caprice

--------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Felix matte*
          Inlägg 27-01-2005, 21:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

I början av 90-talet när vi var på hemväg från Borås mötte vi på tåget en brännskadad kvinna med två barn. Hon var liksom jag och maken, rökare och därför möttes vi i "rökrutan" i utrymmet mellan vagnarna.
          Vi pratades vid som rökare gör och jag frågade om det var OK att jag var nyfiken på om hennes ansikte skadats vid en brand (det var vanställt, nästan som kvinnan i TV progr)
          Javisst...hon var glad att jag frågade och inte bara vände bort blicken som många gjorde.
          Hon var född i Finland, vid 4 -5-års (som jag minns) ålder brann barndomshemmet ner och hon var nära att bli innebränd.
          Hon var nu boende i Sverige (på väg att hälsa på hos släkten i Finland) lyckligt gift och hade som sagt två barn wub.gif

För min egen del skulle jag aldrig riskera livet för att få ett nytt och mera acceptabelt utseende.
          Men... jag förstår också att det är lätt för mig att säga så eftersom jag inte är i den situationen och för att jag inte reagerar så speciellt när jag ser människor som inte riktigt platsar i "medelsvenssonmallen"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 23:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon