CITAT (ninnisky @ 30-01-2005, 18:36)
CITAT (fruberglund @ 30-01-2005, 18:10)
då hittar jag smörbyttor i plast m.m. i soppåsen och då får jag ju skälla lite på honom, han tycker det är såååå jobbigt att diska ut sakerna så det får jag oftast göra.
Försöker så gott jag kan i alla fall, måste ju tänka på att ens barn ska ärva jorden så småningom och då får man ju försöka hålla den så ren som möjligt.
Diskar ni ur förpackningarna med diskmedel lär inte miljövinsten blir särkilt stort
Om inte så är det klart bättre

men även varmvatten kostar!!!!
Vi har egen brunn och eldar med ved så vi har inga kommunala avgifter på varken värme eller vatten. Och eldar gör vi ju ändå för att duscha och värma huset (vattenburen värme) så varmvatten finns ju tillgängligt ändå. Så i stort kan man väl säga att det lilla vattnet som används till att diska ur små förpackningar (skölja ur kanske är ett bättre ord) inte kostar oss något för det finns ju ändå där varje dag.
Diskmedel använder jag inte till att diska ur byttorna med, hett vatten räcker utmärkt.
Men ska man komma mer ursäkter för att inte källsortera så är det ju inte bra för miljön att åka de extra kilometrarna med bilen för att lämna återvinningen heller...