Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Insynsskydd runt altanen
          Maria zon 6
          Inlägg 01-02-2005, 16:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 122
          Medlem nr: 3 089

Vår altan har total insyn från områdets genomfartsväg. Så snart som möjligt i vår planerar jag att plantera en häck runt altanen för att dels få ett insynskydd men också för lummighetens skull. Tror att 120 - 150 cm höjd kan vara lagom?!? Jag har jättebråttom att "få upp" häcken, för som det är nu så är inte altanen det minsta mysig att vara på.

Vilka buskar har ni andra runt era altaner? Hur höga är dom? Hur många somrar tog det från plantering till att de nått fullhöjd? Detta är jätteviktigt för mig, hoppas på många olika idéer!!! (Speciellt nyfiken är jag på erfarenheter om norsk brudspirea "Grefsheim")

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ewa smålänska hö...
          Inlägg 01-02-2005, 16:23
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 3 056

CITAT (Maria zon 6 @ 01-02-2005, 16:12)
          Vår altan har total insyn från områdets genomfartsväg. Så snart som möjligt i vår planerar jag att plantera en häck runt altanen för att dels få ett insynskydd men också för lummighetens skull. Tror att 120 - 150 cm höjd kan vara lagom?!? Jag har jättebråttom att "få upp" häcken, för som det är nu så är inte altanen det minsta mysig att vara på.

Vilka buskar har ni andra runt era altaner? Hur höga är dom? Hur många somrar tog det från plantering till att de nått fullhöjd? Detta är jätteviktigt för mig, hoppas på många olika idéer!!! (Speciellt nyfiken är jag på erfarenheter om norsk brudspirea "Grefsheim")

Runt altanen har jag räcke, med tre hundar skulle det inte gå med häck laugh.gif
          men på framsidan har jag en norsk brudspireahäck och det tog nog en tre -fyra år innan den var fullvuxen

--------------------

/Ewa zon 4-5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 05:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon