Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> änglar, när?
          kopernikus
          Inlägg 03-02-2005, 07:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 260
          Medlem nr: 2 148

Satte i fjol vår en pinne av en änglatrumpet. Hade inga stora förväntningar då jag aldrig haft en sån. Kände ingen som hade en heller, så egentligen hade jag aldrig sett en. bara hört talas om...
          Den växte och blev fin, men blommade aldrig. Tänkte att jag ska väl försöka ett år till, och lät den stå i 'hundhuset' där vi har ca +10-11 grader. Jag har inte vart å tittat till den en enda gång men jag tror någon har slängt nån vattenstänk på den ibland. I helgen när jag var dit å kollade så var den otroliga 1,60 hög!! Jag hålla på få spunk! Lite bladfattig dock..
          Den kanske var 80 cm när jag satte in den dit.
          Men nu är frågan..hur ska jag göra med den nu?? Planteras om? Kan jag ta skott? tar det längre tid för moderplantan att blomma om jag gör det? rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Trädgårdsmannen
          Inlägg 03-02-2005, 09:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 655
          Medlem nr: 768

Tjolahej!

I`m back, long time no sea, said the fish in the freezer... tongue.gif

Har själv också ett skott jag fick av min mor hösten -03 och det etablerade
          sig förra sommaren, men växte väl inte så mycket, är runt 40 cm, står i övervintringsrummet nu (+10 - +12 grader). Men är det en fördel att låta
          det växa vidare orört en säsong till eller skall jag ta skotten från det och
          få flera plantor? Någon blomning blev det inte förra året och jag tycker att
          den har lite seeeg start gentemot den växtkraft som moderplantan visat
          genom åren?

--------------------
          Hälsar

"Trädgårdsmannen"

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon