Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Anmäler mig som medlem!
          Ylva i Dalarna
          Inlägg 03-02-2005, 08:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 164
          Medlem nr: 797

Hej!

I år har jag tänkt börja odla i pallkrage! Efter åratal av misslyckande i ett vanligt grönsaksland hoppas jag nu på detta. Jag har läst om pallkragar...sett program om pallkragar (Gröna rum tror jag)....tänkt på pallkragar i flera år! Inte fått arslet ur vagn så att säga, men nu tänkte jag börja! Ja, senare i vår alltså...men i år!
          Hmmm, jag vet att det går att söka bland alla gamla inlägg men har i alla fall några frågor, det är roligare att få lite kontakt, ju!

Vad är rimligt att betala för en pallkrage, om man tex får köpa från järn och bygghandeln på orten?

Om jag fyller ungefär halva (två-tre pallkragar på varann) med allt möjligt förmultingsbart och sen fyller på med bara brunnnen kogödsel, kan jag så i det, eller såjord överst?

Tips på nybörjargrönsaker?

Ska jag blanda annan jord till morötterna?

wacko.gif

Hej hopp!

Ylva

--------------------
          Har en gård i Dalarna som heter Vargheden (har facebooksida och hemsida med samma namn!) Islandshästar, höns, perennträdgård, köksträdgård, växthus, hantverk. Ett mysigt och personligt B & B!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Betty
          Inlägg 03-02-2005, 15:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

En del av mina pallkragar är Skogsgröna och en del är bruna.
          Jag odlar inte några grönsaker i mina pallisar, så det är svårt för mig att säga när det är dags att så t.ex. sallad. Men det finns gott om grönsaksodlare här i Pallkrageklubben, kolla med Ingrid på västkusten - klubbens initiativtagare, hon kan mycket om pallkrageodling. smile.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 09:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon