CITAT (cic @ 02-02-2005, 22:32)
CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 22:06)
När jag möter såna människor så brukar jag bemöta dem med vänlighet och det slår aldrig fel.. det leder till att de skäms för sitt betéende.
Det ger en alltid mer positivt att möta elakt med gott än att vilja "ge igen med samma mynt"

Precis min taktik med! Jobbar ju inom handlen och ibland är folk helt enkelt sura. Och ibland är de till och med riktigt otrevliga. Om jag då är treligt och förstående så vet dom inte riktigt hur de ska hantera det..
På tal om människor som saknar folkvett. Igår på jobbet (som sagt, IKEA) kommer det fram en man och frågar om det finns någon som kan hjälpa honom. Såklart säger jag, vad kan jag hjälpa dig med? Då säger han att han inte vill ha hjälp av mig, utan han skulle föredra en man som vet vad han pratar om.. Jaha, säger jag, då får du vänta 45 minuter tills min kollega kommer och byter av mig för lunch. Han tittar knappt på mig och vänder sen på klacken och går.. Jag kände att det helt klart var under min värdighet att krusa för en sån människa. Har han fördomar mot (unga) kvinnor måste det ju vara hans problem. Inte mitt.
Men jag undrar hur såna människor mår. EGENTLIGEN. Hur ser deras liv ut? Hur beter de sig mot sina nära och kära? De kanske inte har några?
Mycket ska man fundra på och förundras över när man går på livets stig..
En heder till dig, som jobbar på IKEA.
Jag brukar handla på IKEA i Kungens Kurva och kan bara ana hur många kunder det varuhuset har varje dag.
Inte en enda gång har jag blivit otrevligt bemött av de som jobbar där...vare sig de som sitter i kassorna, de som jobbar på lagret eller de som jobbar på avdelningarna.
Har själv jobbat i butik sen en massa år tillbakas, och jag vet att det kan finnas knepiga kunder.