Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu blommar första tulpanen..., ...från mitt jordgubbsland. Vilken sort?
          krukan
          Inlägg 03-02-2005, 12:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 3 641

Nu blommar den första tulpanen jag grävde upp och tog in. Jag planterade den ihop med vad jag tror är snödroppslökar (kan ni avgöra på bladen?). Tulpanen var underbart vacker, orange med gul mitt och gula kanter. Är nu nyfiken på vad det kan vara för tulpan. Eftersom det inte är jag som satt dem, har jag ingen aning själv. Kika på blomman i mitt fotoalbum, och ge mig massor av förslag!

--------------------
          zon 5, umeå

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          krukan
          Inlägg 04-02-2005, 11:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 3 641

Du har så rätt! Inte njuter jag mindre för att jag inte har ett namn på blomman. Den blommar lika friskt nu, flera dagar efter att den slagit ut. Såg några liknande tulpaner i en vas i en affär och sa till min pojkvän "de ser lite dammiga och trista ut jämfört med vår eller hur". Han sa att det var väl självklart, vår har ju löken kvar att ta näring från, dessutom har den kvar alla sina rötter.

Visst är det så, men kanske mest för att jag själv fick den att blomma mitt i vintern, när allt i trädgården bara försöker överleva tills värmen kommer!

--------------------
          zon 5, umeå

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 17:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon