Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bildtelefon ..., Någon som vet ????
          råse-marie
          Inlägg 08-02-2005, 15:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

Jag är kontaktperson till en döv kvinna.
          jag försöker nu få soc att betala en bildtelefon åt mig så vi kan ringa till varandra ( tycker det vore en självklarhet ..... mad.gif )
          som det är nu kan jag inte få tag på henne om hennes man inte är hemma .
          Nu till min fråga VAD kostar det , någon som vet vad som är bäst.( Telefon , abonnemang, samtalsavgifter )
          Jag vill ha en bra bildkvalite så det syns bra och det är enda kravet ,
          annars ska den vara så lättthanterlig som möjligt.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          netaave
          Inlägg 09-02-2005, 18:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Ur handikappinstitutets skrift "Vägar till hjälpmedel och samhällsstöd" hämtar jag följande ur kapitlet "Hjälpmedel för daglig livsföring samt för vård och behandling"

Vad är hjälpmedel för.....(meningen jag skrev ovan)

"Hjälpmedel är en del av vården och kan inte frikopplas från andra vård- och behandlingsinsatser. I all vård, inklusive habilitering och rehabilitering, är helhetssyn på personens behov och situation viktig.
          Enligt propositionen 1992/93:159 (förarbete till handikappreformen) framgår bland annat att med hjälpmedel för den dagliga livsföringen menas de hjälpmedel som erfodras för att personen själv eller med hjälp av annan ska kunna:[B]

*tillgodose grundläggande personliga behov (att klä sig, äta, sköta sin personliga hygien m.m.)

*förflytta sig

*[B]kommunicera med omvärlden

*fungera i hemmet och närmiljö

*orientera sig

*sköta vardagslivets rutiner i hemmet

*gå i skola samt delta i fritids-och rekerationsaktiviteter."

Det står mycket mer men du kan ringa hjälpmedelsinstitutet 08-620 17 00 eller kolla hemsidan www.hi.se där kan du också beställa lite braha-litteratur om du vill, min bok kommer därifrån.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 22:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon